خانه / بازاریابی / پاورپوینت بررسی بازاریابی خلاق

پاورپوینت بررسی بازاریابی خلاق

پاورپوینت بررسی بازاریابی خلاق در 26 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

پاورپوینت بررسی بازاریابی خلاق

پاورپوینت بررسی بازاریابی خلاق در 26 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

مشخصات فایل

تعداد صفحات 26
حجم 2/746 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی بازاریابی خلاق در 26 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx





فصل اول :

سیر تکاملی بازارها و پویایی رقابت

بنا به دلایل زیر نیل به موفقیت در شروع قرن 21 دشوار می باشد :

•کانالهای عرضه در اختیار تعداد کمتری از توزیع کنندگان ولی با قدرت زیاد ، متمرکز شده اند .

•گرچه شمار رقبا [تولید کنندگان ] کاهش یافته اما آنها با توجه به موارد زیر شروع به معرفی مارکهای بیشتر با بازار کرده اند .

الف) نیازبه سازگاری محصولات با نیازها و خواسته ها

ب) به دلیل مقابله مطمئن تر در مقابل حملات رقابتی

ج ) مذاکره بهتر با توزیع کنندگان

 

کوتاه شدن دوره عمر محصول به دلایل

الف) کم هزینه بودن عرضه مارک جدید .

ب) برای بقا در رقابت با رقبای قوی نیاز به عرضه مارکهای جدید است .

ج) به دلیل خواست مصرف کنندگان .

جایگزینی با صرف و ارزان تر از تعمیر : مثلاً خرید یک ماشین تراش جدید از لحاظ زمان و قیمت با صرفه تر از تعمیر ماشین تراش معیوب قدیمی است که به این امر پذیرش مصرفی بدون محصولات گفته می شود .

فناوری دیجیتال که ظهور خدمات و محصولات جدید را تسهیل کرده است .

افزایش تعداد مارکهای تجاری ثبت شده و حق امتیازها

افزایش انواع متنوع از یک محصول خاص و مشخص برای مثال در یک مجله ماشین چند نوع نمارک ، مدل و نوع مختلف وجود دارد .

بخش بندی زیاد از حد بازارها که یافتن کانونهای سودآور را مشکل می سازد .

به دلیل تعدد زمانه و تبلیغات زیاد انواع مختلف محصولات که هر شهروند روزانه با آن روبرو می شود عرضه محصولات جدید را مشکل ساخته است .

مصرف کنندگان به افرادی سخت گیر و مشکل پسند تبدیل شده اتند و بنابراین شرکتها ممکن است ادعای تازگی و نوظهوری را تنها روش جلب توجه محصول خود قرار دهند .

بنا به موارد ذکر شده در بالا نتیجه می گیریم که بازارها بسیار رقابتی هستند .


فصل دوم :

تفاوت قوت و ضعف تفکر بازاریابی سنتی

فرآیند بازاریابی ، دارای مراحلی خاص است که شناسایی نیازها به عنوان نقطه شروع آن است ولی متأسفانه این شناسایی نیاز ما دقیق نسبت و خلاقانه شناسایی نمی شود مثلاً ماست را فقط برای رفع نیاز گرسنگی در نظر می گیریم ولی فکر نمی کنیم که ماست مس تواند تشنگی را نیز بر طرف سازد .

گام بعدی انتخاب بازار است که طبق تعریف بازار عبارت است مجموعه ای از اشخاص یا موفقیتها که در آن ، محصول عرضه شده ؛می تواند نیاز های مختلف آنها را بر طرف کند این امر (شرح و تعریف بازار ) معایب و مزایایی دارد ، مزایای آن این است که توسعه استراتژی ها ی اصلی بازاریابی ، شامل بخش بندی و جایگاه یابی را تسهیل می کند و عیب آن این است که باعث می شود افرادی که در تعریف بازار قرار ندارند را در نظر نگیریم . امروزه تمام کالاها و خدمات عرضه شده در هر کشوری در طبقه  ای خاص و سرانجام در طبقه ای فرعی گنجانده شده است . برای مثال 4 عنصر در مثال زیر که طبقات فرعی را تشکیل می دهند با هم ادغام شده اند . تا طبقه ای اصلی به نام « مطبوعات روزانه اقتصادی » را در بازار در اطلاعات طراحی کنند . طبقات فرعی در مثال بدین گونه است :


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

درباره ی undone75

همچنین ببینید

پاورپوینت غلبه بر بازارها با استفاده از برنامه ریزی استراتژیک بازارگرا (فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر ترجمه فروزنده)

پاورپوینت غلبه بر بازارها با استفاده از برنامه ریزی استراتژیک بازارگرا (فصل سوم کتاب مدیریت …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *